Monday, October 22, 2012

Weekend Husband and Wife

Sapa ada tengok Saffiyya semalam kat TV9... Antara rancangan yg wajib tonton... sebab aku suka tengok pengisiannya. Tapi aku kurang setuju dengan paparan Weekend Husband and Wife sebab bagi aku CONTOH yang dipaparkan tu langsung tak mencabar... Anak baru sorang... duduk dengan keluarga... so... mencabar tak kalau nak dibandingkan dengan yang ini:

Catatan Perjalanan Ibu Tinggal

Kebetulan pulak aku menaip entry cerita ni Jumaat lepas... Bila tengok kat tv tu aku rasa macam...hurrmmm...hurrmmmm...hurrmmmmmmm....

Cuba duk kat tempat aku, tengok cemana... Sorang2 beb, jauh dari keluarga... sedara mara pon jauhh... Besarkan anak sorang2... Anak kecik2 pulak.... Duduk kat rumah 'tinggi' pulak tu bak kata kakak. Setiap masa kena awasi anak2 takut tergolek jatuh 20 anak tangga tu... (dah pernah jatuh 5 anak tangga-mujur sempat sambut),

Bila balik malam, anak2 dah tido...kena dukung 2-2 serentak naik 20 tangga tu... tak leh dukung sorang2, kang angkut sorang- yg tinggal lam keta melalak pulak... Mencabar mental...fizikall...

Sebab tu bila aku tengok yg dipaparkan tu...alahaiii.... carik lah yg lebih mencabar....

5 comments:

  1. Wani boleh calonkan diri untuk isi segmen tu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak suka bab2 mencalonkan diri sendiri ni...hihihih

      Delete
  2. memang mencabar kisah awak....takde apply bekerja di hot fm kat sini ke?

    ReplyDelete
  3. setuju...perjalanan hidup ibu tunggal mmg kental..

    ReplyDelete
  4. Setiap ibu bapa ada cabarannya masing-masing. Lagi keras cabaran itu, akan lagi keraslah hati kita. Juga fizikal mungkin. Naik muscle kat lengan! hehehhe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...