Saturday, July 23, 2011

Kerek Episod 2

Lhoo...patut lah aku check email...komen korang tak de yang berkaitan dengan kerek yang aku cerita....rupa2nya keluar tajuk je? Cesss...penat aku menaip...Ni yang malas nak hapdet guna henpon..huhu...

So, nak jugak cerita pasal kerek ni. Buat kak No ngan kak zila...ni tak de kena mengena ngan kerek lagge atau nissey kerek tu ye..hihi....

Ni cerita jiran. Jiran aku. Tak tau lah dia buat majlis apa kat rumah pada malam tu. Malam Jumaat. Nak kata buat kenduri tahlil, tak de pulak dengar orang 'ngatik'. Kereta penuh sampai depan rumah aku. Ok, tak kisah la as long as tak menyusahkan walaupun kereta aku kat sebelah dah kena block... Tak pe, aku nak keluar gi mana memalam ni kan...so, biarkan je lah.

Sekali masa kitorang bersiap2 nak tidur, around 11 pm camtu, rumah dah kunci siap2...dan laki aku pon dah masuk bilik sebenarnya, tetiba je ada orang ketuk (tetamu jiran aku), mintak tolong alihkan motor yang kitorang park depan pintu rumah...katanya kereta dia nak keluar tak muat.

Hek eleh minah ni... pesal kau tak suruh kaum kerabat kau yang lain (yg block kereta diorang) tu alihkan keta dorang??? Kau tengok jam tak pukul berapa sekarang ni? <--Oke, ni dialog dalam hati aku je. Dialog kat mulut:

"Laa... masuk reti, nak keluar tak reti ke?" Kerek tak? Tetiba aku rasa cam kerek je bila cakap macam ni...haha.. Well, satu hal dah aku nak kena panggil laki aku keluar...pastu nak bukak segala mak nenek kunci pintu yang ada...

Kalau jiran kau tu berbudi bahasa datang secara sopan memaklumkan malam ni nak buat kenduri, mintak maaf la kalau menganggu ke...bla...bla..bla...tu aku boleh terima lah.

Jiran aku ni bengong2 plak aku rasa...yang Indon mari semua baik, tak de masalah...pandai berbudi bahasa... yang orang sini semua macam @%$*&&

Masa baru2 dulu, jiran aku ni lagi bengong...ada ke dia siap standby nak rebut parking...bila laki aku keluarkan keta je (nak dtg amik aku), dia cepat2 park keta dia dalam garaj aku??? Kejadahnya bahlollll kau nak rebut2 parking yang sah2 berzaman2 aku punya??? Dah terang lagi bersulung garaj tu sebelah rumah aku, tak kan parking kau kot? 

Balik je dari amik aku, terus laki aku hon...soh dia keluarkan balik...haha...padan muka kau! Nak rebut sangat kan, hormat lah orang lama kat situ...kau baru pindah bawak2 lah beramah mesra dulu sebelum main belasah je....

Yang sekor lagi tu pulak suka betul bukak workshop tengah2 malam. Sebelah bilik tidur aku pulak tu! Kalau dah memekak sampai kol 1-2 pagi, dah tu aku kena tunggu lah sampai geng2 dia dah balik baru aku boleh buat projek tido dengan aman?

Akal kat lutut!

10 comments:

  1. Huhu.. MArah benar ibu muda ni..
    Sama la.. umah saya kat depan sekolah agama ni..
    Kalo ada aktiviti malam, suka sangat parking kat depan pintu pagar umah.. Dah ktorg nk kuar pun tak bole..
    Mmg akai kat lutut...

    ReplyDelete
  2. dorang ni nk buat pape tak pikir panjang...

    ReplyDelete
  3. nasib baik jiran2 den ok....smart sungguh....ahakz....

    ReplyDelete
  4. kadang2 kena bersabar dengan karenah jiran2 ni.. biasa ar..sentap kadang2

    ReplyDelete
  5. bila dah hidup berjiran, begitulaa.. kena bersabar lebih..

    ReplyDelete
  6. agaknya klo dapat jiran macam ni cam mana agaknya abgLan yek huhu..time dapat jiran di labuan dlu memekak time magrib ye ye je dia panjangkan leher tengok umah depan tuh..siap col polis tny pendapat..hahaha..sib baik la sekejap je..klo tak sah2 abg p wat repot atas alasan mengganggu ketenteraman jiran..eh, wani leh p wat report tau..cuba la tny apa polis tu cakap pula..mcm kakNo ni polis ckp skl skala takpa contoh 7hr 7mlm atas alasan nikah kawen ke majlis apa ke..tp klo dh tiap hari duk memekak kita leh wat report..

    ReplyDelete
  7. jeBat...jiran ok, then tak de problem la

    ReplyDelete
  8. Farah....best jadi org kaya kan..banglo sejibik...jauh dari orang...ahaha

    pastu kalo mati sensorang pon org lambat tau pasal rumah besar sangat kannnn...kih kih kih

    ReplyDelete
  9. kakNo...terfikir gak nk report...tp ntah la...biarkan je la dlu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...