Tuesday, January 4, 2011

Saatku Milikmu Contest


Hurm..buang tebiat kejap aku hari ni. Walaupun aku suka anjur contest, tapi aku sebenarnya orang yang paling tak suka join contest. Tak caya? Try la belek blog aku samada yang ini atau yang ini. Buleh kira dengan jari kan berapa kerat je contest aku join. Ok, done membebel.

Tapi kali ni aku minat nak join bukan sebab hadiah (walaupun wang tunai yang tak dijelaskan berapa nilainya), tapi sebab memerlukan aku bercerita. Yang tu aku suka. Lagipun rasanya aku tak pernah share lagi kat sini. Macamana aku jumpa dengan laki aku kan.

Ruang udara yang menemukan kami. Opss...aku bukan stewardess, laki aku bukan pilot. Tapi aku merupakan seorang juruhebah. Dan laki aku pulak pendengar setia. Unik kan pertemuan kami? Hihi...bajet syok sendiri hokeh. Di situ kami mula berkenalan. Tabik spring dengan laki aku. Susah payah nak dapatkan no.fon aku tau. Sebab etika kerja kami, bukan sewenang-wenangnya boleh bagi no.fon personal pada pendengar. Tapi laki aku gigih mencari. 

Pertemuan kami yang pertama, masa tu aku bertugas sebagai juru acara kat Wet World Shah Alam. Kebetulan masa tu dia menyewa di rumah banglo berdekatan. Pagi tu plak dia jogging kawasan tasik tu dan terdengar suara aku! Hebat kan? Dengar suara je dah tau aku ada kat sana. Dan bermula lah sesi intipan dia.

Tapi masa tu dia kat luar pagar, dan aku pon tak tahu diintip. Selepas pada tu, barulah kami berjumpa bertentang mata. Lama jugak sela masanya...adalah 2-3 bulan kot. Sebab? Aku malas nak layan. Tapi dah jodoh kan. Tersangkut jugak akhirnya. Ok. Cukup dah tu rasanya. 

Setelah digodek-godek, ni je gambar yang aku ada. Yang lain-lain lesap ntah ke mana. Teruk kan aku? Sayangnya kan...gambar-gambar kat masjid sume tak dapat dikesan. Masa tu photoG pon tak de. So, pakat-pakat snap guna kamera cikai je lah. Masa ni dah balik rumah, buat acara batal air semayang dan bergambar kat rumah. 


Aku jarang publish gambar ni sebab menyampah tengok muka aku yang macam tepung gomak. Mungkin sebab ni jugak aku tak kesah sangat gambar-gambar aku ntah ke mana...Ahaha....Nak jimat punya pasal, amik jurumekap mengikut bajet. Last-last ni lah kesannya. Untuk pengetahuan semua, kami nikah gantung. Tapi tak gantung apa-apa pun. Lepas nikah terus laki aku ikut aku balik umah sewa. Gatal eh. Tak nyempat-nyempat (Masa tu aku memang menyewa sorang-sorang).

Ok, ni citer masa akad nikah. Sebelum tu, aku drive sendiri dari rumah sewa aku gi rumah pakcik aku kat Shah Alam (kitorang nikah kat masjid sek.16). Sebab pagi tu aku gi tadah muka kat butik pengantin depan umah sewa aku ni. Ikutkan ati, aku jugak nak drive masa gi masjid. Tapi semua orang tak bagi...hihii...aku sebenarnya tak caya orang lain drive keta aku tuh (opss..keta laki aku). Tu pasal aku degil nak drive sendiri. Tapi akhirnya tak dibenarkan. Done.

Citer masa kat masjid, orang lain sumer debar-debar. Mak aku sampai gigil-gigil je aku tengok (Ok, tipu je). Tapi semua orang memang muka serius je..aku je yang sengih-sengih..gelak-gelak...haha..siap gelakkan laki aku kena akad sampai 2 kali..hihi... Hasilnya, memang sampai dah selamat ijab qabul tu pon aku menten tak nangis pon. Selamat mekap murahan itu. Taktau lah aku kenapa perlu nangis. Yang pasti aku dah cuba untuk sayu-sayu mengeluarkan air mata. Tapi tetap tak berjaya...Gatal nak kawen eh? Agaknya laaaaaa...

Tu jelah citer aku. Simple je majlis pernikahan kami. Masa tu aku nikah kat sini, bukan kat kampung sebab aku baru start keje, tak de cuti-cuti nak balik uruskan tok kadi bagai. End up buat sini je, lagipun masing-masing bermastautin kat sini kan. 

Tarikh nikah: 15 Mac 2008
Tarikh sanding: 3 Mei 2008 (dah bunting pon masa ni....express kan!)
Tarikh meletup anak sulung: 10 Januari 2009
Tarikh meletup anak kedua: 30 Julai 2010

Ok cukup lah kilang aku setakat ni. Dah dapat sepasang. Semoga kebahagiaan kami berkekalan...amin :)

Eh..eh..aku lupa plak, aku ni buat entry untuk contest la wehh...Punya la panjang aku melalut kan. Ok, sapa nak join check syarat-syarat di sini.

7 comments:

  1. Hehe, mmg panjang tp MJ suka baca.. terhibur je..
    BTW, penyertaan lulus dan gud luck ye..

    ReplyDelete
  2. thanks...waa lulus ek...

    amin..mudah2an ada rezeki :)

    ReplyDelete
  3. Sbg penghargaan menyertai Contest Saatku Milikmu (SM), myra dah klik2 kat sini ye :)

    Thnks join ye :)

    ReplyDelete
  4. akk kwin umo bpe???....mcm bya2 sy je akk ni..huhuh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...